استفاده از NFC تلفن همراه در پرداختها بر عملکرد درک شده مطلوب از خرید
دوره 6، شماره 20، پاییز 1403، صفحات 14 - 26
نویسندگان : زهره ورمزیار * و فرخ قوچانی
چکیده :
هدف: بررسی تاثیر امنیت درک شده، سهولت درک شده و لذت درک شده از خرید بر استفاده از NFCتلفن همراه در پرداختها از دیدگاه بیمه شدگان عمر و سرمایه بیمه ملت بوده است. روش تحقیق: این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی-پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعهآماری بیمه شدگان عمر و سرمایه مرتبط با کد نمایندگی 4201 در تهران که تعداد آنها 550 نفر بوده که حجم نمونه 226 نفری از بین آنها انتخاب و با پرسشنامه استاندارد که روائی و پایایی آن تائید شده مورد سنجش قرار گرفته است. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها جمعیت شناختی و استخراج شاخص های مرکزی از امار توصیفی و نرمافزار24 SPSS و برای برای تجزیه و تحلیل امار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرمافزار PLS2 Smart استفاده شده است. یافته ها: متغیرهای امنیت درک شده، سهولت درک شده و لذت درک شده از خرید بر استفاده از NFCتلفن همراه در پرداختها تاثیر مثبت و معنیدار دارند. نتایج: نتایج: امنیت درک شده، سهولت درک شده ،لذت درک شده از خرید بر استفاده از NFC تلفن همراه در پرداختها در تجارت الکترونیک تاثیر مثبت و معنیدار می گذارد.
هدف: بررسی تاثیر امنیت درک شده، سهولت درک شده و لذت درک شده از خرید بر استفاده از NFCتلفن همراه در پرداختها از دیدگاه بیمه شدگان عمر و سرمایه بیمه ملت بوده است. روش تحقیق: این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی-پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعهآماری بیمه شدگان عمر و سرمایه مرتبط با کد نمایندگی 4201 در تهران که تعداد آنها 550 نفر بوده که حجم نمونه 226 نفری از بین آنها انتخاب و با پرسشنامه استاندارد که روائی و پایایی آن تائید شده مورد سنجش قرار گرفته است. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها جمعیت شناختی و استخراج شاخص های مرکزی از امار توصیفی و نرمافزار24 SPSS و برای برای تجزیه و تحلیل امار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرمافزار PLS2 Smart استفاده شده است. یافته ها: متغیرهای امنیت درک شده، سهولت درک شده و لذت درک شده از خرید بر استفاده از NFCتلفن همراه در پرداختها تاثیر مثبت و معنیدار دارند. نتایج: نتایج: امنیت درک شده، سهولت درک شده ،لذت درک شده از خرید بر استفاده از NFC تلفن همراه در پرداختها در تجارت الکترونیک تاثیر مثبت و معنیدار می گذارد.
کلمات کلیدی :
سهولت درک شده از خرید، لذت درک شده از خرید، امنیت درک شده از خرید، استفاده از NFCتلفن همراه در پرداختها
سهولت درک شده از خرید، لذت درک شده از خرید، امنیت درک شده از خرید، استفاده از NFCتلفن همراه در پرداختها
مشاهده مقاله
63
دانلود
0
تاریخ دریافت
۱۵ خرداد ۱۴۰۳
تاریخ ریوایز
۰۳ شهریور ۱۴۰۳
تاریخ پذیرش
۰۴ آذر ۱۴۰۳