سنجش ممتازترین شیوه بازاریابی مؤثر بر روی کنش مصرف کنندگان دستمال کاغذی در بازار ایران( مطالعه موردی: دستمال کاغذی تنو)
دوره 6، شماره 18، بهار 1403، صفحات 50 - 58
نویسندگان : علیرضا کرمی نیک *
چکیده :
در این پژوهش به بررسی بهترین روش بازاریابی اثرگذار بر روی رفتار مصرف کنندگان دستمال کاغذی (مطالعه موردی: دستمال کاغذی تنو) در بازار ایران پرداخته شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر مصرفکنندگان نهایی دستمال کاغذی تنو در شهر تهران هستند که با توجه به تعداد بالای جامعه، حجم جامعه نامحدود فرض شده است.در این پژوهش حجم نمونه، از طریق فرمول جامعه نامحدود کوکران، 385 معین شده است.در تحقیق حاضر سنجش میدانی متغیرهای پژوهش از طریق پرسشنامه انجام شده است. روایی پرسشنامه از طریق شیوه اعتبار صوری و پایایی آن با محاسبه آلفای کرونباخ (0.78) تأیید شده است. به جهت تجزیه و تحلیل فرضیات نیز از آزمونهای همبستگی و رگرسیون در نرمافزار SPSS استفاده شد. بر اساس مدل پژوهش، پنج فرضیه مورد بررسی قرار گرفت. در تحلیل آماری انجام شده، تمامی فرضیهها به اثبات رسیدند. بر اساس بررسی انجام شده و نتایج فرضیهها، میتوان نتیجه گرفته که فعالیتهای بازاریابی و مؤلفههای آن (گرایش به مشتری، گرایش به ارتباطات، افشای متقابل و ویژگیهای کارکنان) بر روی رفتار مصرف کنندگان دستمال کاغذی در بازار ایران اثرگذار است.
در این پژوهش به بررسی بهترین روش بازاریابی اثرگذار بر روی رفتار مصرف کنندگان دستمال کاغذی (مطالعه موردی: دستمال کاغذی تنو) در بازار ایران پرداخته شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر مصرفکنندگان نهایی دستمال کاغذی تنو در شهر تهران هستند که با توجه به تعداد بالای جامعه، حجم جامعه نامحدود فرض شده است.در این پژوهش حجم نمونه، از طریق فرمول جامعه نامحدود کوکران، 385 معین شده است.در تحقیق حاضر سنجش میدانی متغیرهای پژوهش از طریق پرسشنامه انجام شده است. روایی پرسشنامه از طریق شیوه اعتبار صوری و پایایی آن با محاسبه آلفای کرونباخ (0.78) تأیید شده است. به جهت تجزیه و تحلیل فرضیات نیز از آزمونهای همبستگی و رگرسیون در نرمافزار SPSS استفاده شد. بر اساس مدل پژوهش، پنج فرضیه مورد بررسی قرار گرفت. در تحلیل آماری انجام شده، تمامی فرضیهها به اثبات رسیدند. بر اساس بررسی انجام شده و نتایج فرضیهها، میتوان نتیجه گرفته که فعالیتهای بازاریابی و مؤلفههای آن (گرایش به مشتری، گرایش به ارتباطات، افشای متقابل و ویژگیهای کارکنان) بر روی رفتار مصرف کنندگان دستمال کاغذی در بازار ایران اثرگذار است.
کلمات کلیدی :
بازاریابی، رفتار مصرف کننده، دستمال کاغذی، استراتژی بازاریابی، مزایای رقابتی
بازاریابی، رفتار مصرف کننده، دستمال کاغذی، استراتژی بازاریابی، مزایای رقابتی
مشاهده مقاله
274
دانلود
0
تاریخ دریافت
۲۲ آذر ۱۴۰۲
تاریخ ریوایز
۰۸ اسفند ۱۴۰۲
تاریخ پذیرش
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳