دوره 6، شماره 20، پاییز 1403، صفحات 27 - 48
نویسندگان : سالومه وفایی و اسماعیل سالاری و محمود بلوچ *

چکیده :
این پژوهش با هدف بررسی تاثیر تبلیغات بر قصد مصرف کنندگان در تلفن همراه و اگاهی از برند اسنوا انجام پذیرفت پژوهش مذكور از نظر هدف كاربردي و از جنبه نحوه گردآوري اطلاعات توصيفي از نوع پیمایشی است. از لحاظ تماس با جامعه آماری به صورت مقطعی بود. جامعه آماری تحقیق حاضر عبارت است از کلیه افرادی که از طریق تلفن همراه جستجوی محصول کردند و با محصولات اسنوا آشنا شده و قصد خرید آن محصول نموده اند. در این تحقیق برای نمونه گیری از روش تصادفی در دسترس استفاده شد و حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران تعداد 384 نفر بود. برای جمع آوری داده ها از طریق پرسشنامه استاندارد مارتینز و همکاران (2019) صورت گرفت. در این تحقیق به منظور تعیین پایایی آزمون از روش آلفای کرونباخ استفاده گردیده است با توجه به نوع و ماهیت پژوهش حاضر جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات در این پژوهش از آمار توصیفی شامل میانگین،واریانس و انحراف معیار در نرم افزار SPSS22 استفاده می شود. همچنین جهت بررسی فرضیات در این تحقیق از روش معادلات ساختاری و تجزیه تحلیل عاملی تائیدی با استفاده از نرم افزار اسمارت پی ال اس (smart Pls) استفاده شد. نتایج نشان داد با توجه به مقدار ضرایب مسیر ( بیشتر از 4/0) و مقدار t ( 96/1 < t) هر پانزده فرضیه مطرح شده در تحقیق تایید شد و تبلیغات در گوشی تلفن همراه بر روی قصد مصرف کنندگان و اگاهی از برند در محصولات اسنوا تاثیر معناداری دارد.

کلمات کلیدی :
تبلیغات تلفن همراه، قصد مصرف کنندگان، اگاهی از برند، اسنوا


مشاهده مقاله
63
دانلود
0
تاریخ دریافت
۲۸ خرداد ۱۴۰۳
تاریخ ریوایز
۱۳ مرداد ۱۴۰۳
تاریخ پذیرش
۰۱ آذر ۱۴۰۳