دوره 6، شماره 19، تابستان 1403، صفحات 26 - 45
نویسندگان : داود موذن * و کیومرث هرسمی نیک

چکیده :
هدف: این تحقیق با تکیه بر نظریه اجتماعی شدن مصرف کننده، بدنبال بررسی پیامدهای تولید و به اشتراک گذاری محتوای مرتبط با برند در شبکه اجتماعی اینستاگرام در زمینه رستوران است. روش : پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات، توصیفی پیمایشی و از لحاظ بررسی روابط بین متغیرهای تحقیق از نوع همبستگی است. جامعه آماری تحقیق عبارت بود از کلیه کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام که حداقل یکبار تجربه بازدید یا خرید کردن از صفحه اینتساگرام رستوران ها را داشتند. بدلیل مشخص نبودن حجم جامعه آماری و با استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه 384 نفر انتخاب گردید و پرسشنامه ها بصورت غیر تصادفی در دسترس بین آن ها توزیع گردید. به ‌منظور تجزیه‌ و تحلیل داده‌ها جمعیت شناختی و استخراج شاخص‌های مرکزی از آمار توصیفی و نرم‌افزار24 SPSS و برای تجزیه ‌و تحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرم‌افزار Smart PLS3 استفاده ‌شده است. یافته¬ها: شدت استفاده از اینستاگرام و ارتقا خود، خود تاییدی بر حلق و اشتراک اشتراک گذاری محتوای مرتبط با برند تولید شده توسط کاربر در اینستاگرام تاثیر معنادار دارند. همچنین خلق و به اشتراك گذاري محتواي مرتبط با برند توليد شده توسط كاربر بر نگرش کاربران تاثیر معنادار دارد. همچنین نگرش کاربران بر قصد خرید و درگیری ذهنی آن ها تاثیر معنادار دارد و در نهایت اینکه درگیری ذهنی کاربران بر قصد خرید مجدد آن ها تاثیر معنادار دارد.

کلمات کلیدی :
جوامع برند آن لاین، ارتقای خود، تایید خود، نگرش، درگیری ذهنی، قصد خرید، شبکه های اجتماعی، اینستاگرام.


مشاهده مقاله
130
دانلود
0
تاریخ دریافت
۱۰ دی ۱۴۰۲
تاریخ ریوایز
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
تاریخ پذیرش
۰۲ شهریور ۱۴۰۳