تأثیر شهرت خارجی ادارکی بر رفتار حمایتی کارکنان در رسانه های اجتماعی: نقش واسطه رفتار شهروندی سازمانی و سازمان استخدام کننده و مشتریان
دوره 6، شماره 19، تابستان 1403، صفحات 46 - 59
نویسندگان : محمد لطفی *
چکیده :
هدف: امروزه اگرچه به خوبی پذیرفته شده است که رفتار کارکنان یک منبع نامشهود کلیدی مزیت رقابتی پایدار است، اما اطلاعات کمی در مورد تأثیرات رفتار مرتبط با شرکت کارکنان در رسانه های اجتماعی وجود دارد. از اینرو این تحقیق نقش رفتار شهروندی سازمانی نسبت به افراد و همکاران، سازمان استخدام کننده و مشتریان در تاثیر شهرت خارجی درک شده بر رفتار حمایتی در رسانه های اجتماعی از دیدگاه کارکنان گروه صنایع غذایی مانا یررسی کرده است. روش : جامعه آماری شامل کارکنان گروه صنایع غذایی مانا به تعداد 167 نفر که حجم نمونه 299 نفری از بین آنها انتخاب و با پرسشنامه اقتباسی که روایی و پایایی آن تائید شده مورد سنجش قرارگرفته است. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادههای جمعیت شناختی و استخراج شاخصهای مرکزی از آمار توصیفی و نرمافزار24 SPSS و برای تجزیهوتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرمافزار ُ Smart PLS3استفاده شده است. یافته ها: همه ابعاد رفتار شهروندی سازمانی به عنوان میانجی بین شهرت خارجی درک شده و رفتار حمایتی کارکنان در رسانه های اجتماعی عمل می کنند.همچنین شهرت شرکت موجب افزایش فعالیت رفتاری کارکنان در رسانههای اجتماعی می شود.
هدف: امروزه اگرچه به خوبی پذیرفته شده است که رفتار کارکنان یک منبع نامشهود کلیدی مزیت رقابتی پایدار است، اما اطلاعات کمی در مورد تأثیرات رفتار مرتبط با شرکت کارکنان در رسانه های اجتماعی وجود دارد. از اینرو این تحقیق نقش رفتار شهروندی سازمانی نسبت به افراد و همکاران، سازمان استخدام کننده و مشتریان در تاثیر شهرت خارجی درک شده بر رفتار حمایتی در رسانه های اجتماعی از دیدگاه کارکنان گروه صنایع غذایی مانا یررسی کرده است. روش : جامعه آماری شامل کارکنان گروه صنایع غذایی مانا به تعداد 167 نفر که حجم نمونه 299 نفری از بین آنها انتخاب و با پرسشنامه اقتباسی که روایی و پایایی آن تائید شده مورد سنجش قرارگرفته است. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادههای جمعیت شناختی و استخراج شاخصهای مرکزی از آمار توصیفی و نرمافزار24 SPSS و برای تجزیهوتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرمافزار ُ Smart PLS3استفاده شده است. یافته ها: همه ابعاد رفتار شهروندی سازمانی به عنوان میانجی بین شهرت خارجی درک شده و رفتار حمایتی کارکنان در رسانه های اجتماعی عمل می کنند.همچنین شهرت شرکت موجب افزایش فعالیت رفتاری کارکنان در رسانههای اجتماعی می شود.
کلمات کلیدی :
شهرت شرکت، رفتار حمایتی در رسانه های اجتماعی، رفتار شهروندی سازمانی نسبت به افراد و همکاران
شهرت شرکت، رفتار حمایتی در رسانه های اجتماعی، رفتار شهروندی سازمانی نسبت به افراد و همکاران
مشاهده مقاله
39
دانلود
0
تاریخ دریافت
۲۷ فروردین ۱۴۰۳
تاریخ ریوایز
۲۰ خرداد ۱۴۰۳
تاریخ پذیرش
۰۲ شهریور ۱۴۰۳