دوره 6، شماره 19، تابستان 1403، صفحات 78 - 100
نویسندگان : سمانه زنگی آبادی زاده و منصور اسماعیل زاده *

چکیده :
با توجه به نقش تامین کنندگان در ایجاد ارزش مشتری، امروزه، توسعه تامین کننده توجه بسیاری از شرکت ها را به خود جلب کرده است. سرمایه‌گذاری برای بهبود سبد تأمین، گامی بزرگ برای حفظ منابع سازمان‌ها‌ به شمار می‌آید؛ توسعۀ تأمین‌کنندگان، مکمل چرخۀ‌ ارزیابی، انتخاب، اجرای تعهدها و مدیریت روابط با فروشندگان است؛ بنابراین ایجاد الگوی توسعه‌ای جامع با هدف پاسخگویی به نیازهای روز، ضروری است. هدف این مقاله شناسایی و اولویت بندی موانع توسعه تامین کننده در صنعت خودروسازی است. بدین منظور ابتدا موانع توسعه تامین کننده از مطالعات قبلی شناسایی، سپس با استفاده از پرسشنامه روایی، موانع شناسایی شده نهایی و در دو گروه قابل کنترل و غیرقابل کنترل طبقه بندی شدند. در پایان موانع شناسائی شده از طریق روش بهترین-بدترین، اولویت بندی شدند. بر اساس اوزان به دست آمده برای موانع در دو بعد قابل-کنترل و غیرقابل کنترل، تحلیل های لازم انجام و پیشنهادهایی کاربردی برای تولیدکنندگان صنعت خودرو ارائه می¬شوند.

کلمات کلیدی :
توسعه تامین کننده، موانع توسعه تامین کننده، صنعت خودروسازی، روش بهترین – بدترین(BWM)


مشاهده مقاله
98
دانلود
0
تاریخ دریافت
۱۷ بهمن ۱۴۰۲
تاریخ ریوایز
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
تاریخ پذیرش
۰۲ شهریور ۱۴۰۳