دوره 6، شماره 20، پاییز 1403، صفحات 61 - 72
نویسندگان : احمدرضا شکرچی زاده * و امین دارم و حامد قلعه کانی

چکیده :
هدف از انجام این پژوهش بررسی مسئولیت اجتماعی شرکت بر فرهنگ سازمانی با نقش میانجی شهرت برند می باشد. این تحقیق از نظر ماهیت، توصیفی همبستگی، از لحاظ هدف از نوع کاربردی و از لحاظ زمانی مقطعی می باشد. در این تحقیق روش پیمایشی جهت گرد آوری اطلاعات استفاده شده است، لذا آن را می توان در زمره تحقیق های میدانی قرار داد. روش تجزیه و تحلیل اطلاعات در دو سطح توصیفی و استنباطی صورت خواهد گرفت. مدیران و سرپرستان شعب بانک سینا در شهر اصفهان بعنوان جامعه آماری پژوهش حاضر انتخاب گردید. روش نمونه گیری در این پژوهش، تصادفی ساده است. حجم نمونه در این پژوهش 40 نفر از مدیران و سرپرستان شعب بانک سینا در شهر اصفهان می باشد. ابزار گرد آوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه استاندارد مسئولیت اجتماعی شرکت توسط کیم و همکاران (2010)، پرسشنامه استاندارد فرهنگ سازمانی توسط دنیسون (2000)، پرسشنامه استاندارد شهرت برند توسط فومبران و ونریل (2003) می باشد. روایی پرسشنامه به صورت محتوایی و صوری توسط متخصصین تایید و پایایی پرسشنامه با ضریب آلفای کرونباخ استفاده گردید که برای متغیر مسئولیت اجتماعی 889/0، متغیر فرهنگ سازمانی 877/0 و برای متغیر شهرت برند 844/0 محاسبه شد. تجزیه و تحلیل داده ها در این پژوهش در سطح آزمون‌های استنباطی از تحلیل معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار smart pls استفاده شد. نتایج نشان داد که مسئولیت اجتماعی شرکت بر فرهنگ سازمانی تاثیر معنادار دارد. مسئولیت اجتماعی شرکت بر شهرت برند تاثیر معنادار دارد. شهرت برند بر فرهنگ سازمانی تاثیر معنادار دارد.

کلمات کلیدی :
مسئولیت اجتماعی شرکت، فرهنگ سازمانی، شهرت برند


مشاهده مقاله
40
دانلود
0
تاریخ دریافت
۲۸ فروردین ۱۴۰۳
تاریخ ریوایز
۱۷ تیر ۱۴۰۳
تاریخ پذیرش
۰۳ آذر ۱۴۰۳