
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره22
-
تعداد مقالات1,012
-
تعداد نویسندگان1,944
-
مقالات پذیرش شده202
-
مقالات رد شده810
-
درصد پذیرش19.96%
-
درصد عدم پذیرش80.04%
-
زمان پذیرش (روز)91
-
پایگاههای نمایه شده49
-
تعداد داوران103
-
تعداد مشاهده مقالات882,362
تاثیر گرایش کارآفرینی شرکتی بر عملکرد مالی واحد تجاری با نقش میانجی واحد تجاری نوآوری بنیادی و تعدیل گری شدت تحقیق و توسعه و ظرفیت جذب واحد تجاری
دوره 4، شماره 3، پاییز 1401، صفحات 1 - 12
1- دانشگاه پیام نور استان البرز مرکز کرج
2- دانشگاه پیام نور استان البرز مرکز کرج
چکیده :
هدف: بررسی تأثیر گرایش کارآفرینی شرکتی بر عملکرد مالی واحد تجاری با نقش میانجی واحد تجاری نوآوری بنیادی و تعدیل گری شدت تحقیق و توسعه و ظرفیت جذب واحد تجاری بوده است. روش : پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی و ازنظر شیوه گردآوری اطلاعات، تحقیقی توصیفی – پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری سطوح مدیریت و کارشناسان شرکتهای دانش بنیان پارک فناوری دانشگاه تربیت مدرس که حجم نمونه 199 نفری از بین آنها انتخاب و با پرسشنامه اقتباسی که روایی و پایایی آن تائید شده موردسنجش قرارگرفته است. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادهها جمعیت شناختی و استخراج شاخصهای مرکزی از آمار توصیفی و نرمافزار24 SPSS و برای تجزیهوتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرمافزار PLS2 Smart استفادهشده است. یافته ها: یافتههای تحقیق حاکی از رابطه مثبت و معنیدار واحد تجاری نوآوری بنیادی و شدت تحقیق و توسعه و ظرفیت جذب واحد تجاری در گرایش کارآفرینی شرکتی و عملکرد مالی واحد تجاری بوده است. ظرفیت جذب واحد تجاری و شدت تحقیق و توسعه در گرایش کارآفرینی شرکتی و واحد تجاری نوآوری بنیادی تاثیر مثبت و معنی داری دارند. نتیجه گیری: تهیه منابع برای تبدیل تأكید شركت بر گرایش کارآفرینی به رفتار نوآوری توسط واحدهای تجاری آنها امری حیاتی است. گرایش کارافرینی در سطح شرکت، تمایل و انگیزه را برای واحدهای تجاری برای نوآوری اساسی فراهم می کند، توانایی محلی واحد تجاری برای نوآوری اساسی منوط به سرمایه گذاری مالی در تحقیق و توسعه واحد تجاری (تحقیق و توسعه) است.
- 582
- 30
- 1401/02/10
- 1401/05/16
- 1401/09/01