
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره22
-
تعداد مقالات1,012
-
تعداد نویسندگان1,944
-
مقالات پذیرش شده202
-
مقالات رد شده810
-
درصد پذیرش19.96%
-
درصد عدم پذیرش80.04%
-
زمان پذیرش (روز)91
-
پایگاههای نمایه شده49
-
تعداد داوران103
-
تعداد مشاهده مقالات882,606
نقش تعدیل گر سرمایه اجتماعی بر رابطه بین مدیریت استعداد و تسهیم دانش در اداره آموزش و پرورش شهر کازرون
دوره 2، شماره 4، 1399، صفحات 88 - 68
1- کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، دانشگاه پردیس سیرجان، سیرجان، ایران
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسی ارتباط بین مدیریت استعداد و تسهیم دانش با نقش تعدیل گر سرمایه اجتماعی در اداره آموزش و پرورش شهر کازرون انجام شده است. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت و روش گردآوری داده ها توصیفی – همبستگی می باشد. جامعه آماری این تحقیق عبارت است از کلیه کارکنان اداره آموزش و پرورش شهر کازرون که طبق اطلاعات به دست آمده تعداد آنها 1520 نفر می باشند که بر اساس فرمول کوکران 307 نفر را از طریق نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب کردیم. ابزار گردآوری اطلاعات میدانی در این پژوهش پرسشنامه می باشد که از پرسشنامه مدیریت استعداد (فیلیپس و راپر)، تسهیم دانش (دیکسون) و سرمایه اجتماعی (ناهاپيت و گوشال) تشکیل شده است. و روایی صوری توسط اساتید و تایید نهایی استاد راهنما و برای تعیین پایایی پرسشنامه ها از ضریب آلفای کرونباخ استفاده گردید. پس از جمع آوری پرسشنامه ها با استفاده از نرم افزارهای آماری Spss و AMOS و آزمون های، معادلات ساختاری، ضریب همبستگی، رگرسیون و آزمون t به تجزیه و تحلیل داده ها و بررسی فرضیه های تحقیق پرداختیم. نتایج فرضیه اصلی تحقیق نشان داد بین مدیریت استعداد و تسهیم دانش با نقش تعدیل گر سرمایه اجتماعی در اداره آموزش و پرورش شهر کازرون ارتباط معناداری وجود دارد.
کلمات کلیدی :