
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره22
-
تعداد مقالات1,012
-
تعداد نویسندگان1,944
-
مقالات پذیرش شده202
-
مقالات رد شده810
-
درصد پذیرش19.96%
-
درصد عدم پذیرش80.04%
-
زمان پذیرش (روز)91
-
پایگاههای نمایه شده49
-
تعداد داوران103
-
تعداد مشاهده مقالات882,548
تاثیر عوامل استراتژیک بر اثربخشی تبلیغات سازمان گردشگری
دوره 5، شماره 1، بهار 1402، صفحات 29 - 49
1- دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی بین الملل ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور، نیشابور، ایران
2- استادیار و عضو هیئت علمی تمام وقت گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور
چکیده :
صنعت گردشگري در پنجاه سال گذشته رشد روزافزون و مستمري داشته است. اكنون نيز شتابان به سمت آينده در حركت است. این جابجايي عظیم گردشگران بر روی كرهي زمين یکی از منابع مهم درآمدي جهان به حساب ميآيد همچنین به عنوان گستردهترين صنعت خدماتي جهان حائز جايگاه ويژهاي است؛ این صنعت با تأسيس امكانات و زيرساخت های ويژه فرصتهاي شغلي بیشماري را براي كشور ميزبان بوجود ميآورد. روش پژوهش حاضر به لحاظ هدف از نوع کاربردي و از حيث روش توصیفی و همبستگی است و به بررسی تاثیر عوامل استراتژیکی بر اثربخشی تبلیغات سازمان گردشگری مشهد پرداخته شده است. در اين تحقيق به منظور جمع آوري اطلاعات مورد نياز خود و تکميل پرسشنامه ها از شيوه ميداني استفاده نموده است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارکنان اداره گردشگری می باشد که تعداد آنها بیش از 100 نفر می باشد. براي تحقيق حاضر با توجه به ويژگي هاي جامعه آماري شيوه نمونه گيري تصادفی در دسترس برگزيده شد. در اين روش هر کدام از افراد يک واحد نمونه در نظر گرفته شد. متغییر مستقل عوامل استراتژیکی شامل (عوامل مدیریتی، عوامل مالی، عوامل بازاریابی، عوامل حفاظت محیط زیستی، اطلاع رسانی، ایجاد و جانمایی) و تغییر وابسته اثربخشی تبلیغات سازمان گردشگری می باشد. حجم نمونه برای تعیین نمونه تحقیق از جدول مورگان استفاده شد که بر این اساس با توجه به جدول مورگان برای جامعه حجم نمونه برابر با 74 نفر بود. نتایج نشان داد که استراتژیک تبلیغات بر اثر بخشی تبلیغات تأثیر معناداری دارد.
کلمات کلیدی :
- 547
- 33
- 1401/10/24
- 1401/11/08
- 1402/02/27