
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره22
-
تعداد مقالات1,012
-
تعداد نویسندگان1,944
-
مقالات پذیرش شده202
-
مقالات رد شده810
-
درصد پذیرش19.96%
-
درصد عدم پذیرش80.04%
-
زمان پذیرش (روز)91
-
پایگاههای نمایه شده49
-
تعداد داوران103
-
تعداد مشاهده مقالات882,573
تاثیر گذاری جهت گیری کارآفرینی بر عملکرد سرمایه گذاری جدید: حمایت نهادی، روابط تجاری و کشف فرصت
دوره 3، شماره 1، بهار 1400، صفحات 99 - 88
1- کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی ، دانشگاه پیام نور البرز مرکز کرج
2- مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی Hajipoor8708@yahoo.com
چکیده :
هدف : بررسی تاثیر گذاری جهت گیری کارآفرینی بر عملکرد سرمایه گذاری جدید بوده است. روش تحقیق : پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی و ازنظر شیوه گردآوری اطلاعات، تحقیقی توصیفی – پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری ده شرکت بزرگ بورس ایران از لحاظ سرمایه اسمی که حجم نمونه 186 نفر از بین آنها انتخاب و با پرسشنامه استاندارد که روایی و پایایی آن تائید شده موردسنجش قرارگرفته است. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادهها جمعیت شناختی و استخراج شاخصهای مرکزی از آمار توصیفی و نرمافزار24 SPSS و برای تجزیهوتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرمافزار PLS2 Smart استفادهشده است. یافته های تحقیق: بیانگر نقش مثبت و معنی دار متغیرهای حمایت نهادی ، روابط تجاری و کشف فرصت بر تاثیر گذاری رویکرد کارافرینی بر عملکرد سرمایه گذاری جدید است. نتیجه گیری: نتایج تحقیق نشان می دهد، که تأثیر حمایت نهادی ، روابط تجاری و کشف فرصت نقش معنی دار و مثبت رویکردکارآفرینی بر عملکرد سرمایه گذاری جدید به واسطه نقش اقدامات کارآفرینی بوده است.