این نشریه را در شبکه‌های علمی همراهی کنید:

لینکدین

ریسرچ گیت

پابلونز

آکادمیا

ارکید

مندلی

گوگل اسکالر

استفاده از NFC تلفن همراه در پرداختها بر عملکرد درک شده مطلوب از خرید
دوره 6، شماره 3، پاییز 1403، صفحات 14 - 26
نویسندگان : زهره ورمزیار* 1، فرخ قوچانی 2
1- کارشناشی ارشد، مدیریت بازرگانی موسسه آموزش عالی مولانا آبیک قزوین
2- استادیار مدیریت بازرگانی ، دانشگاه شهید بهشتی
چکیده :
هدف: بررسی تاثیر امنیت درک شده، سهولت درک شده و لذت درک شده از خرید بر استفاده از NFCتلفن همراه در پرداختها از دیدگاه بیمه شدگان عمر و سرمایه بیمه ملت بوده است. روش تحقیق: این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی-پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه‌آماری بیمه شدگان عمر و سرمایه مرتبط با کد نمایندگی 4201 در تهران که تعداد آنها 550 نفر بوده که حجم نمونه 226 نفری از بین آنها انتخاب و با پرسشنامه استاندارد که روائی و پایایی آن تائید شده مورد سنجش قرار گرفته است. به ‌منظور تجزیه‌ و تحلیل دادهها جمعیت شناختی و استخراج شاخص های مرکزی از امار توصیفی و نرم‌افزار24 SPSS و برای برای تجزیه‌ و تحلیل امار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرم‌افزار PLS2 Smart استفاده ‌شده است. یافته ها: متغیرهای امنیت درک شده، سهولت درک شده و لذت درک شده از خرید بر استفاده از NFCتلفن همراه در پرداختها تاثیر مثبت و معنی‌دار دارند. نتایج: نتایج: امنیت درک شده، سهولت درک شده ،لذت درک شده از خرید بر استفاده از NFC تلفن همراه در پرداختها در تجارت الکترونیک تاثیر مثبت و معنی‌دار می گذارد.
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !