
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره22
-
تعداد مقالات1,012
-
تعداد نویسندگان1,944
-
مقالات پذیرش شده202
-
مقالات رد شده810
-
درصد پذیرش19.96%
-
درصد عدم پذیرش80.04%
-
زمان پذیرش (روز)91
-
پایگاههای نمایه شده49
-
تعداد داوران103
-
تعداد مشاهده مقالات882,586
اثر مسئولیت اجتماعی شرکتی بر رویکرد ارتباط بلندمدت با مشتریان : نقش تصویر شرکت و رفتارهای شهروندی مشتری
دوره 3، شماره 4، زمستان 1400، صفحات 99 - 86
1- دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور استان البرز مرکز کرج
2- استادیار مدیریت مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور استان البرز مرکز کرج
چکیده :
هدف: اثرمسئولیت اجتماعی شرکتی بر رویکرد روابط بلندمدت با مشتری به واسطه تصویر شرکت و رفتار شهروندی مشتری
روش : مطالعه حاضر از نظر هدف کاربردی و ازنظر شیوه گردآوری اطلاعات، توصیفی – پیمایشی است. جامعه آماری سطوح مدیریت شرکتهای کوچک و متوسط صنایع تولیدی غذایی در شهر تهران به تعداد 2047 نفر که حجم نمونه 324 نفر انتخاب و با پرسشنامه که روایی و پایایی آن تائید شده مورد سنجش قرارگرفته است. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادهها جمعیت شناختی و استخراج شاخصهای مرکزی از آمار توصیفی و نرمافزار24 SPSS و برای تجزیهوتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرمافزار PLS2 Smart استفادهشده است. یافته¬ها: تاثیر مثبت و معنیدار ابعاد مسئولیت اجتماعی شرکت بر تصویر شرکت و رفتار شهروندی مشتری، و رفتار شهروندی مشتری تأثیر معنی دار و مثبتی بر رویکرد ارتباط بلندمدت با شرکتها داشته است. نتایج : پیامدهای عملی را برای شرکتها با تأیید تأثیر فعالیتهای اجتماعی مسئولیتهای شرکتی بهعنوان عاملی اصلی در ایجاد روابط طولانیمدت به عنوان یک هدف سازمانی در صنعت خدمات غذایی فراهم میکند.