ثبت نام

ثبت نام

ورود به صفحه کاربری

karbari2

صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

 

 

 

QR Code

مدیریت و مهندسی صنایع

تاثیر رویکرد استراتژیک تجاری ، فناوری اطلاعات و بازاریابی بر عملکرد شرکت با در نظر گرفتن نقش میانجی سه گانه همسان سازی استراتژیک ( مورد مطالعه : شرکتهای دانش بنیان پارک علم و فناوری البرز )
دوره 4، شماره 11، تابستان 1401، صفحات 87 - 99
نویسندگان : قدیر جبارزاده* 1 ، منوچهر نیکنام 2

1 دانشگاه دانش البرز

2 موسسه آموزش عالی غزالی

چکیده :
هدف: بررسی تاثیرگذاری زمینه های زیست محیطی ، سازمانی و فناوری بر قصد رفتاری جهت پذیرش تجارت بوده است. روش : پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی و ازنظر شیوه گردآوری اطلاعات، تحقیقی توصیفی – پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری سطوح مدیریت و کارشناسان شرکتهای دانش بنیان پارک علم و فناوری البرز که حجم نمونه 146 نفر از بین آن‌ها انتخاب و با پرسشنامه اقتباسی که روایی و پایایی آن تائید شده مورد سنجش قرار گرفته است. به‌منظور تجزیه‌وتحلیل داده‌ها جمعیت شناختی و استخراج شاخص‌های مرکزی از آمار توصیفی و نرم‌افزار24 SPSS و برای تجزیه‌وتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرم‌افزار PLS2 Smart استفاده‌شده است. یافته ها: رویکرد استراتژیک تجاری، فناوری اطلاعات و بازاریابی بر همسان سازی استراتژیک تاثیر، قوی می گذارد. سه گانه همسان سازی استراتژیک نقش میانجی در تاثیر گذاری رویکرد استراتژیک کسب و کار، فناوری و بازاریابی بر عملکرد شرکت ایفا می کند. نتیجه گیری: این تحقیق به ادبیات همسویی استراتژیک و درک مدیران از نحوه همسوسازی استراتژی‌های تجاری، فناوری اطلاعات و بازاریابی برای بهبود عملکرد شرکت کمک می‌کند.
کلمات کلیدی :
رویکرد استراتژیک تجاری، رویکرد فناوری اطلاعات ، رویکرد بازاریابی ، همسان سازی استراتژیک