این نشریه را در شبکه‌های علمی همراهی کنید:

لینکدین

ریسرچ گیت

پابلونز

آکادمیا

ارکید

مندلی

گوگل اسکالر

ارزیابی عوامل استفاده مشتریان از کیفیت خدمات الکترونیکی در صنعت بانکداری با استفاده از مدل ویکور
دوره و شماره : آماده انتشار
نویسندگان : علیرضا شهرکی* 1، صوفیا حاج پور 2
1- دانشیار گروه مهندسی صنایع، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایران
2- کارشناسی ارشد مهندسی صنایع، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایران
چکیده :
افزایش استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی یکی از مهمترین عناصر موفقیت در سیستم‌های بانکی در نظر گرفته شده است. لذا خدمات الکترونیک، خدمات دو طرفه می‌باشد که از طریق اینترنت به مشتریان خدمت رسانی می‌شود. هدف از این پژوهش ارزیابی عوامل استفاده مشتریان از کیفیت خدمات الکترونیکی در صنعت بانکداری با استفاده ازروش تصمیم گیری چند معیاره مدل ویکور می باشد. در این پژوهش برای جمع آوری داده ها، ارزیابی عوامل کیفیت خدمات الکترونیکی در صنعت بانکداری به روش کتابخانه‌ای انجام گرفت که پرسشنامه بین 53 نفر از مشتریان بانک ملی زاهدان توزیع شد. پس از جمع آوری داده ها، با استفاده از نرم افزار Excel که با روش وزن دهی آنتروپی شانون و سپس برای رتبه بندی عوامل کیفیت خدمات الکترونیکی در صنعت بانکداری از روش تصمیم گیری چند معیاره ویکور استفاده گردید. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد با توجه به نتایج به دست آمده کمترین شاخص دارای بهترین رتبه درمدل ویکور است بنابراین در دسترس بودن با مقدار صفر در رتبه اول و آسانی استفاده با مقدار 18193/0، ابزار وب با مقدار 33763/0، ارائه اطلاعات با مقدار 43333/0 و پاسخگویی با مقدار 56295/0 به ترتیب در رتبه های دوم تا پنجم قرار گرفتند که از دیدگاه مشتریان در وضعیت خوبی قرار دارد. محرمانه بودن با مقدار 93234/0 و قابلیت اطمینان با مقدار 1 در رتبه های آخر نیز می باشند.
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !