
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره22
-
تعداد مقالات1,012
-
تعداد نویسندگان1,944
-
مقالات پذیرش شده202
-
مقالات رد شده810
-
درصد پذیرش19.96%
-
درصد عدم پذیرش80.04%
-
زمان پذیرش (روز)91
-
پایگاههای نمایه شده49
-
تعداد داوران103
-
تعداد مشاهده مقالات883,267
ارزیابی عوامل استفاده مشتریان از کیفیت خدمات الکترونیکی در صنعت بانکداری با استفاده از مدل ویکور
دوره و شماره : آماده انتشار
1- دانشیار گروه مهندسی صنایع، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایران
2- کارشناسی ارشد مهندسی صنایع، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایران
چکیده :
افزایش استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی یکی از مهمترین عناصر موفقیت در سیستمهای بانکی در نظر گرفته شده است. لذا خدمات الکترونیک، خدمات دو طرفه میباشد که از طریق اینترنت به مشتریان خدمت رسانی میشود. هدف از این پژوهش ارزیابی عوامل استفاده مشتریان از کیفیت خدمات الکترونیکی در صنعت بانکداری با استفاده ازروش تصمیم گیری چند معیاره مدل ویکور می باشد. در این پژوهش برای جمع آوری داده ها، ارزیابی عوامل کیفیت خدمات الکترونیکی در صنعت بانکداری به روش کتابخانهای انجام گرفت که پرسشنامه بین 53 نفر از مشتریان بانک ملی زاهدان توزیع شد. پس از جمع آوری داده ها، با استفاده از نرم افزار Excel که با روش وزن دهی آنتروپی شانون و سپس برای رتبه بندی عوامل کیفیت خدمات الکترونیکی در صنعت بانکداری از روش تصمیم گیری چند معیاره ویکور استفاده گردید. نتایج این تحقیق نشان میدهد با توجه به نتایج به دست آمده کمترین شاخص دارای بهترین رتبه درمدل ویکور است بنابراین در دسترس بودن با مقدار صفر در رتبه اول و آسانی استفاده با مقدار 18193/0، ابزار وب با مقدار 33763/0، ارائه اطلاعات با مقدار 43333/0 و پاسخگویی با مقدار 56295/0 به ترتیب در رتبه های دوم تا پنجم قرار گرفتند که از دیدگاه مشتریان در وضعیت خوبی قرار دارد. محرمانه بودن با مقدار 93234/0 و قابلیت اطمینان با مقدار 1 در رتبه های آخر نیز می باشند.
کلمات کلیدی :