
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره22
-
تعداد مقالات1,012
-
تعداد نویسندگان1,944
-
مقالات پذیرش شده202
-
مقالات رد شده810
-
درصد پذیرش19.96%
-
درصد عدم پذیرش80.04%
-
زمان پذیرش (روز)91
-
پایگاههای نمایه شده49
-
تعداد داوران103
-
تعداد مشاهده مقالات882,609
بررسی رابطه معلم- دانش آموز، دلبستگی به مدرسه و آگاهی فراشناختی بر انگیزش تحصیلی با نقش میانجی خوش بینی تحصیلی (مورد مطالعه: دبیرستان های متوسطه دوره دوم شهر لنگرود)
دوره 5، شماره 2، تابستان 1402، صفحات 17 - 22
1- فارغالتحصیل کارشناسی ارشد مدیریت
2- فارغالتحصیل کارشناسی ارشد مهندسی صنایع
چکیده :
انگیزش تحصیلی یکی از مهم ترین شاخص های رشد و پیشرفت نظام آموزش و پرورش یک کشور محسوب می شود. انگيزه يكي از عوامل مهم در يادگيري به شمار مي آيد، كه باعث مي شود يادگيرنده بر اساس نياز و علاقه فردي خود به سمت يادگيري گرايش پيدا كند. تحقيق حاضر بر اساس هدف يك تحقيق كاربردي و همچنين بر اساس چگونگي به دست آوردن داده هاي مورد نياز، از نوع تحقيقات توصيفي و همبستگي مي باشد. تعداد کل جامعه آماری شامل دانش آموزان در دبیرستانهای متوسطه دوره دوم شهر لنگرود به تعداد 339 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. روش تجزیه و تحلیل دادها با استفاده از معادله سازی معادلات ساختاری و نرم افزاري Smart PLS می باشد. روش جمع آوری دادهها در پژوهش حاضر، روش میدانی بوده است. با توجه به نتایج به دست آمده مشخص گردید که ارتباط بین خوش بینی تحصیلی و انگیزش تحصیلی دانش آموزان در دبیرستانهای متوسطه دوره دوم شهر لنگرود با برآورد 854/0 دارای بیشترین شدت ارتباط می باشد.
کلمات کلیدی :
- 587
- 27
- 1402/03/23
- 1402/04/04
- 1402/05/29