
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره23
-
تعداد مقالات1,016
-
تعداد نویسندگان1,953
-
مقالات پذیرش شده207
-
مقالات رد شده809
-
درصد پذیرش20.37%
-
درصد عدم پذیرش79.63%
-
زمان پذیرش (روز)91
-
پایگاههای نمایه شده49
-
تعداد داوران103
-
تعداد مشاهده مقالات891,816
بررسی نقش ویژگی های شخصیتی و سلامت روان بر افزایش فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش اداره آموزش و پرورش هرات
دوره 7، شماره 2، 1404، صفحات 91 - 107
1- کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، مشهد، ایران
2- استادیار گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، مشهد، ایران
چکیده :
هدف پژوهش حاضر بررسی بررسی نقش ویژگی های شخصیتی و سلامت روان بر افزایش فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش اداره آموزش و پرورش هرات می باشد. جامعه پژوهش شامل همه کارمندان اداره آموزش و پرورش هرات می باشد که تعداد آنان حدودا ۲۰۰ نفر است و نمونه پژوهش ۱۲۷ نفر از این کارمندان هستند که بر اساس جدول مورگان و به صورت در دسترس انتخاب شدند.ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه ویژگی های شخصیتی نئو، پرسشنامه سلامت روان (GHQ)، پرسشنامه فرهنگ سازمانی رابینز و تست مدیریت دانش کوپر بودند. داده های پرسشنامه پس از جمع آوری از طریق روش همبستگی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج روش همبستگی نشان داد که ارتباط معناداری بین ویژگی های شخصیتی با مدیریت دانش و فرهنگ سازمانی وجود ندارد. همچنین یافته های آماری همبستگی معناداری را بین سلامت روان با مدیریت دانش و فرهنگ سازمانی نشان نداد. بحث و نتیجه گیری: با توجه به یافته های آماری می توان گفت که ویژگی های شخصیتی و سلامت روان نقش معناداری بر افزایش فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش ندارند.
کلمات کلیدی :