این نشریه را در شبکه‌های علمی همراهی کنید:

لینکدین

ریسرچ گیت

پابلونز

آکادمیا

ارکید

مندلی

گوگل اسکالر

بررسی نقش ویژگی های شخصیتی و سلامت روان بر افزایش فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش اداره آموزش و پرورش هرات
دوره 7، شماره 2، 1404، صفحات 91 - 107
نویسندگان : ولی احمد وسیم* 1، نوید حبیبی 2
1- کارشناسی ارشد مدیریت دولتی،‌ دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، مشهد، ‌ایران
2- استادیار گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، مشهد، ‌ایران
چکیده :
هدف پژوهش حاضر بررسی بررسی نقش ویژگی های شخصیتی و سلامت روان بر افزایش فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش اداره آموزش و پرورش هرات می باشد. جامعه پژوهش شامل همه کارمندان اداره آموزش و پرورش هرات می باشد که تعداد آنان حدودا ۲۰۰ نفر است و نمونه پژوهش ۱۲۷ نفر از این کارمندان هستند که بر اساس جدول مورگان و به صورت در دسترس انتخاب شدند.ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه ویژگی های شخصیتی نئو، پرسشنامه سلامت روان (GHQ)، پرسشنامه فرهنگ سازمانی رابینز و تست مدیریت دانش کوپر بودند. داده های پرسشنامه پس از جمع آوری از طریق روش همبستگی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج روش همبستگی نشان داد که ارتباط معناداری بین ویژگی های شخصیتی با مدیریت دانش و فرهنگ سازمانی وجود ندارد. همچنین یافته های آماری همبستگی معناداری را بین سلامت روان با مدیریت دانش و فرهنگ سازمانی نشان نداد. بحث و نتیجه گیری: با توجه به یافته های آماری می توان گفت که ویژگی های شخصیتی و سلامت روان نقش معناداری بر افزایش فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش ندارند.
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !