تعداد دوره ها 6
تعداد شماره 21
تعداد مقالات 171
تعداد نویسندگان 325
تعداد مقالات ارسال شده 2159
تعداد مقالات رد شده 1860
درصد عدم پذیرش 69
درصد پذیرش 31
زمان پذیرش (روز) 120
تعداد پایگاه های نمایه شده 40
تعداد داوران 102

این نشریه را در شبکه‌های علمی همراهی کنید:

لینکدین

ریسرچ گیت

پابلونز

آکادمیا

ارکید

مندلی

گوگل اسکالر

تاثیر استرس و اضطراب همراه با متغیرهای مدل پذیرش فناوری برای کمک به تصمیم گیری و اهداف بازاریابی
دوره 7، شماره 1، 1404، صفحات 71 - 84
نویسندگان : فاطمه دشتبان* 1 ، آتنا راه حق 2

1 کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب، تهران، ایران

2 استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب، تهران، ایران

چکیده :
هدف این مطالعه بررسی تاثیر استرس و اضطراب بر قصد کاربران برای رزرو رستوران از طریق برنامه‌های تلفن همراه در بین کاربران اسنپ فود بوده است. پژوهش حاضر از نظر نظر رویکرد کمی، هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات، تحقیقی توصیفی – پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری کاربران با تجربه سفارش از برنامه تلفن همراه اسنپ فود در شهریار به تعداد نامعین، تعداد حجم نمونه برای جامعه نا محدود بر اساس فرمول کوکران جامعه محدود 384 نفر انتخاب و با پرسشنامه اقتباسی که روایی و پایایی آن تائید شده مورد سنجش قرارگرفته است. به‌منظور تجزیه‌وتحلیل داده‌های جمعیت شناختی و استخراج شاخص‌های مرکزی از آمار توصیفی و نرم‌افزار 24 SPSS و برای تجزیه‌وتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرم‌افزار PLS2 Smart استفاده شده است. نتایج نشان داده است که بین استرس و سودمندی درک شده و سهولت استفاده درک شده و نگرش نسبت به استفاده رابطه مستقیمی وجود دارد. اگرچه رابطه بین استرس و اضطراب، سودمندی درک شده و نگرش نسبت به استفاده، سودمندی درک شده و استرس و سایر روابط مطرح شده در فرضیه‌ها تایید شده است. این مقاله با بحث در مورد اینکه چگونه نتایج مطالعه حاضر به تحقیقات قبلی در مورد استرس و اضطراب، همراه با متغیرهای مدل پذیرش فناوری، در تصمیم‌گیری کمک می‌کند.
کلمات کلیدی :
استرس، اضطراب، سودمندی درک شده، سهولت استفاده درک شده، قصد کاربران.
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !