
تعداد دوره ها | 6 |
تعداد شماره | 21 |
تعداد مقالات | 171 |
تعداد نویسندگان | 325 |
تعداد مقالات ارسال شده | 2159 |
تعداد مقالات رد شده | 1860 |
درصد عدم پذیرش | 69 |
درصد پذیرش | 31 |
زمان پذیرش (روز) | 120 |
تعداد پایگاه های نمایه شده | 40 |
تعداد داوران | 102 |
تاثیرآموزش مشتری بر تبلیغات دهانبهدهان: نقش رضایت از تخصص و لذت اشتراک دانش
دوره 7، شماره 1، 1404، صفحات 1 - 13
1 کارشناسی ارشد، مدیریت بازرگانی، گرایش تجارت الکترونیک، دانشگاه پیام نور مرکز کرج، البرز، ایران
چکیده :
هدف این تحقیق بررسی نقش رضایت مشتری از تخصص درک شده و لذت بردن از اشتراک دانش بر تاثیرگذاری آموزش مشتری بر تبلیغات دهان به دهان بوده است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات، تحقیقی توصیفی – پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهشی شامل مشتریان فروشگاه اینتر نتی مبلمان و دکوراسیون خوگر که حجم نمونه 384 نفر انتخاب و با پرسشنامه اقتباسی که روایی و پایایی آن تائید شده مورد سنجش قرارگرفته است. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادهها جمعیت شناختی و استخراج شاخصهای مرکزی از آمار توصیفی و نرمافزار 24 SPSS و برای تجزیهوتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرمافزار PLS2 Smart استفاده شده است. یافتههای پژوهش نشان می دهد که آموزش مشتری، تأثیر مثبت بر تبلیغات دهان به دهان دارد و برای مشتریانی که دانش قبلی کمتری در مورد موضوع آموزشی دارند و تمایل بیشتری به اشتراکگذاری دانش دارند، قویتر است. یافته های فعلی به ادبیات آموزش مشتری و تبلیغات دهان به دهان اضافه می کند و بینش های مدیریتی را برای بهبود کمپین های تبلیغات دهان به دهان برندها ارائه می دهد.
هدف این تحقیق بررسی نقش رضایت مشتری از تخصص درک شده و لذت بردن از اشتراک دانش بر تاثیرگذاری آموزش مشتری بر تبلیغات دهان به دهان بوده است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات، تحقیقی توصیفی – پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهشی شامل مشتریان فروشگاه اینتر نتی مبلمان و دکوراسیون خوگر که حجم نمونه 384 نفر انتخاب و با پرسشنامه اقتباسی که روایی و پایایی آن تائید شده مورد سنجش قرارگرفته است. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادهها جمعیت شناختی و استخراج شاخصهای مرکزی از آمار توصیفی و نرمافزار 24 SPSS و برای تجزیهوتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرمافزار PLS2 Smart استفاده شده است. یافتههای پژوهش نشان می دهد که آموزش مشتری، تأثیر مثبت بر تبلیغات دهان به دهان دارد و برای مشتریانی که دانش قبلی کمتری در مورد موضوع آموزشی دارند و تمایل بیشتری به اشتراکگذاری دانش دارند، قویتر است. یافته های فعلی به ادبیات آموزش مشتری و تبلیغات دهان به دهان اضافه می کند و بینش های مدیریتی را برای بهبود کمپین های تبلیغات دهان به دهان برندها ارائه می دهد.
کلمات کلیدی :
رضایت مشتری از تخصص درک شده، لذت بردن از اشتراک دانش، آموزش مشتری، تبلیغات دهان به دهان.
رضایت مشتری از تخصص درک شده، لذت بردن از اشتراک دانش، آموزش مشتری، تبلیغات دهان به دهان.
-
5
-
4
-
1403/08/20
-
1403/10/10
-
1404/01/19