
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره23
-
تعداد مقالات1,016
-
تعداد نویسندگان1,953
-
مقالات پذیرش شده207
-
مقالات رد شده809
-
درصد پذیرش20.37%
-
درصد عدم پذیرش79.63%
-
زمان پذیرش (روز)91
-
پایگاههای نمایه شده49
-
تعداد داوران103
-
تعداد مشاهده مقالات891,821
تاثیر عوامل انگیزشی و بازدارنده در شکل گیری نگرش و قصد خرید آنلاین از فروشگاه اینترنتی اُکالا در بین کارکنان شرکت بهنوش ایران
دوره 7، شماره 2، 1404، صفحات 1 - 16
1- کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، موسسه آموزش عالی مولانا، قزوین، ایران
2- استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
چکیده :
هدف: تاثیر عوامل انگیزشی و بازدارنده در شکل گیری نگرش و قصد خرید آنلاین از فروشگاه اینترنتی اُکالا در بین کارکنان شرکت بهنوش ایران می باشد. روش شناسی پژوهش: پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش جمع آوری داده ها توصیفی از نوع پیمایشی می باشد. جامعه آماری کارکنان شرکت بهنوش که مشتریان فروشگاه اینترنتی اُکالا با تعداد 264 و حجم نمونه انتخابی 156 نفر که اطلاعات مورد نیاز از طریق پرسشنامه جمع آوری شده و برای تجزیه وتحلیل اطلاعات و آزمون فرضیه ها از نرم افزار SPSS24 وSmart PLS2 استفاده شده است. تجزیهوتحلیل یافته های حاصل از پرسشنامه در دو سطح توصیفی و استنباطی انجام گرفته است و با استفاده از آزمون های مختلف آماری مدل مفهومی پژوهش مورد بررسی قرار گرفته و فرضیات مربوط به آن آزمون شده است. یافته ها: تجزیهوتحلیل یافته های حاصل از پرسشنامه در دو سطح توصیفی و استنباطی انجام گرفته است و با استفاده از آزمون های مختلف آماری مدل مفهومی پژوهش مورد بررسی قرار گرفته و فرضیات مربوط تائید شد. نتیجه گیری: نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها نشان دادکه ارزشهای فایده گرای با نقش میانجی نگرش مشتری بر تمایل به خرید آنلاین تأثیرگذار است.