این نشریه را در شبکه‌های علمی همراهی کنید:

لینکدین

ریسرچ گیت

پابلونز

آکادمیا

ارکید

مندلی

گوگل اسکالر

تاثیر عوامل انگیزشی و بازدارنده در شکل گیری نگرش و قصد خرید آنلاین از فروشگاه اینترنتی اُکالا در بین کارکنان شرکت بهنوش ایران
دوره 7، شماره 2، 1404، صفحات 1 - 16
نویسندگان : فاطمه سعیدی* 1، مریم اخوان خرازیان 2
1- کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، موسسه آموزش عالی مولانا، قزوین، ایران
2- استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
چکیده :
هدف: تاثیر عوامل انگیزشی و بازدارنده در شکل گیری نگرش و قصد خرید آنلاین از فروشگاه اینترنتی اُکالا در بین کارکنان شرکت بهنوش ایران می باشد. روش شناسی پژوهش: پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش جمع آوری داده ها توصیفی از نوع پیمایشی می باشد. جامعه آماری کارکنان شرکت بهنوش که مشتریان فروشگاه اینترنتی اُکالا با تعداد 264 و حجم نمونه انتخابی 156 نفر که اطلاعات مورد نیاز از طریق پرسشنامه جمع آوری شده و برای تجزیه وتحلیل اطلاعات و آزمون فرضیه ها از نرم افزار SPSS24 وSmart PLS2 استفاده شده است. تجزیه‌وتحلیل یافته های حاصل از پرسشنامه در دو سطح توصیفی و استنباطی انجام گرفته است و با استفاده از آزمون های مختلف آماری مدل مفهومی پژوهش مورد بررسی قرار گرفته و فرضیات مربوط به آن آزمون شده است. یافته ها: تجزیه‌وتحلیل یافته های حاصل از پرسشنامه در دو سطح توصیفی و استنباطی انجام گرفته است و با استفاده از آزمون های مختلف آماری مدل مفهومی پژوهش مورد بررسی قرار گرفته و فرضیات مربوط تائید شد. نتیجه گیری: نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها نشان دادکه ارزش‌های فایده گرای با نقش میانجی نگرش مشتری بر تمایل به خرید آنلاین تأثیرگذار است.
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !